Zoekmachine optimalisatie specialist
Home | Zoekmachine optimalisatie specialist
Ben je op zoek naar een zoekmachine optimalisatie expert die jou kan helpen met stijgen in Google op relevante zoekwoorden? De Online SEO specialist staat voor je klaar om jouw doelstellingen waar te maken. Wij staan klaar met een team aan zoekmachine optimalisatie professionals dat ieder aspect van jouw site onder handen kan nemen. Van zoekwoordonderzoek tot content marketing en van techniek tot linkbuilding. Wij hebben kennis op alle aspecten van SEO in huis en kunnen zo ieder bedrijf verder helpen in hun online vindbaarheid. Vraag direct een offerte aan, doe de gratis SEO scan of lees hieronder verder!
Waarom kiezen voor zoekmachine optimalisatie?
- Meer organisch verkeer op je website: Bij SEO optimaliseer je je site om hoger te scoren in een zoekmachine zoals Google. Wanneer je de content van je site optimaliseert voor bepaalde zoektermen beland je hoger in de Search Engine Results Page (SERP) en krijg je waarschijnlijk ook meer kliks. Het overgrote deel van de mensen klikt op de hoogstgeplaatste resultaten in de SERP. Met een hoge positie haal je veel kliks en dus ook veel bezoekers binnen op je website
- Langdurige resultaten: Met SEO trek je organische bezoekers. Daarmee bedoelen we bezoeker die je trekt via de normale zoekresultaten en niet via Google Ads(SEA). Dat zijn betaalde bezoekers, je betaalt ze op op je site te komen. Via SEO kom je hoog in de zoekresultaten doordat je gewoon een goede site hebt. Daarbij blijf je ook makkelijker hoog in Google. Wanneer je site goed is en je content niet verouderd ten opzichte van de concurrentie, blijf je relevant op een bepaalde zoekterm.
- Verhoogde geloofwaardigheid: SEO is een blijvende investering voor je website. Hierdoor kom je hoger in de SERP op zoekwoorden die in jouw branche relevant zijn. Een klant die gaat zoeken naar aanbieders in jouw branche zal jou dus steeds tegenkomen. Dit schept vertrouwen. Je wordt een autoriteit in jouw branche waardoor je geloofwaardiger wordt en klanten dus ook sneller bij jou aankloppen. Jij bent immer de betrouwbare partij die ze steeds weer tegenkomen in de zoekresultaten.
Waarom kun je dit beter uitbesteden aan een zoekmachine optimalisatie specialist?
- Met een zoekmachine optimalisatie expert haal je betere resultaten: Een Online SEO Specialist heeft toegang tot allerlei tools die voor een inhouse marketeer vaak niet haalbaar zijn. Daarnaast is een professional natuurlijk de hele dag bezig met SEO. Daardoor heeft een SEO bureau ook veel meer kennis in huis. SEO is een brede tak van sport. Niet alleen het aantal uren dat je erin steekt telt mee. Goede kennis van hoe Google en haar algoritme werken is onmisbaar bij SEO. Door dit uit te besteden ben je dus zeker van goede resultaten.
- Met een SEO specialist achter je ben je flexibeler: SEO is constant in beweging. Je bent steeds bezig met je site optimaliseren voor een algoritme dat aan verandering onderhevig is. Daardoor veranderen de regels van SEO voortdurend. Ook weet niemand precies hoe SEO in elkaar steekt. Google heeft immers nooit een handboek voor SEO of zoiets dergelijks uitgebracht.
- SEO uitbesteden is de meest efficiënte optie: Iedereen doet waar diegene goed in is. Een SEO specialist heeft een hoog uurloon, maar kan ook veel opleveren in een uur. Waarschijnlijk meer dan jij kan. Jij kan waarschijnlijk juist weer beter doen waar jij goed in bent. Een schoenmaker moet ook bij z’n leest blijven. Zo kun je voor de beste resultaten vaak ook beter je SEO uitbesteden aan de Online SEO specialist. Dan weet je zeker dat je zo snel mogelijk resultaten boekt en dat je marketingbudget zo efficiënt mogelijk wordt aangewend.
Ga voor een ervaren SEO professional
De Online SEO Specialist is al ruim 10 jaar bezig met het bouwen en optimaliseren van Google. Van de oude dagen toen SEO nog vooral veel zoekwoorden spammen was tot vandaag de dag waarin je gewoon met een hele goede website moet aankomen. Wij hebben het allemaal meegemaakt. We kennen het Google algoritme als geen ander SEO bedrijf in Nederland en weten daardoor precies wat er allemaal met een site moet gebeuren om deze bovenaan in Google te krijgen. Met een ervaren professional weet je zeker dat je de gewenste resultaten boekt zonder dat je teveel betaalt.
Hoe gaat een zoekmachine optimalisatie expert te werk?
Voor de beste resultaten van je SEO moet je kort gezegd een site bouwen die beter is dan je concurrentie. Daardoor wordt je namelijk de meest relevante aanbieder op een bepaald zoekwoord en plaatst Google je bovenaan in de SERP op die term. Om dit voor elkaar te krijgen, moet je alle drie aspecten van SEO goed in de vingers hebben. Je kunt hier niet in shoppen, het moet allemaal goed zijn. Alleen zo kun je een onoverbrugbaar verschil maken ten opzichte van je concurrentie.
Content
Waarschijnlijk ken je SEO vooral van het contentgedeelte. Veel mensen zien zoekmachine optimalisatie dan ook vooral als het plaatsen van SEO teksten. Dat is echter maar gedeeltelijk waar, maar een belangrijk deel is het zeker.
SEO content is eigenlijk alle content die bij kan dragen aan de ranking van een website. Dat doe je vooral door zoektermen op je pagina te verwerken. Door die zoektermen op je pagina te verwerken herkent Google namelijk dat jouw pagina wel eens interessant kon zijn voor iemand die een bepaalde zoekterm gebruikt waar jij je pagina voor hebt geschreven. Voorheen kon je eigenlijk lukraak je pagina volgooien met die zoekterm en dan was je er wel, maar tegenwoordig werkt dat niet meer. Het Google-algoritme is steeds gebruiksvriendelijker geworden en het is daardoor steeds minder effectief om zoekwoorden te gaan spammen.
Tegenwoordig is het steeds belangrijker geworden voor je SEO om een tekst vooral lang te maken en ervoor te zorgen dat je tekst echt uniek is. Daardoor heeft Google veel context om uit op te maken of een tekst relevant is voor iemand. Zo hoef je dus helemaal niet meer zo veel zoekwoorden te gebruiken. Waar het vooral om gaat is dat je weet waar je zoekwoord plaatst. Een SEO copywriter kan bijvoorbeeld een tekst schrijven op basis van zoekwoorden die precies voldoet aan de lengte-vereisten en de zoekwoord verdeling.
Ten slotte helpt het vaak goed om ook afbeeldingen en video’s toe te voegen op je pagina. Dit waardeert de gebruiker ontzettend en daarom vindt Google het ook prettig. Je slaat dus twee vliegen in één klap. Enerzijds kom je er hoger mee in Google en aan de andere kant Is je klant ook blij met wat hij ziet en is de kans dat diegene een aankoop doet dus groter. Een zoekmachine optimalisatie specialist kan je hierbij van advies voorzien.
Techniek
Ook technisch valt er veel te optimaliseren voor je SEO. Met een technisch goede site voldoe je praktisch aan alle basisvoorwaarden die Google stelt om te ranken op zoekwoorden en heb je dus een soort fundament waarop je de rest van je SEO kunt bouwen.
Tegenwoordig hecht Google veel waarde aan de tijd die jouw site nodig heeft om te laden. Dit geldt vanaf het eerste stukje content dat geladen wordt totdat de hele site geladen is. Je site moet technisch goed presteren. Via Google Core Web Vitals kun je goed zien hoe jouw website presteert. De lat is hierbij de laatste jaren steeds hoger komen te liggen en waarschijnlijk komt die ook alleen maar hoger te liggen. Wanneer je site nu niet voldoet is het dus waarschijnlijk een goed idee om een expert hiervoor in te schakelen die zorgt ervoor dat jouw site weer snel genoeg wordt voor een hoge positie in de SERP.
Naast een snelle site moet de website ook goed in kaart te brengen zijn voor Google. Dit heeft te maken met hoe je jouw site indeelt qua structuur, qua URL’s en op het gebied van interne linkbuilding. Wanneer je slim linkt tussen pagina’s op je site, kun je voor je SEO een groot verschil maken.
Linkbuilding
Voor zoekmachine optimalisatie is linkbuilding een steeds belangrijker onderdeel geworden. Veel sites zijn namelijk technisch heel goed en hebben ook nog eens hele goede content. Je kunt tegenwoordig echter ook goed een verschil maken door autoriteit op te bouwen. Dat doe je met linkbuilding.
Bij linkbuilding zorg je ervoor dat andere sites naar jouw site doorlinken. Dat doe je bijvoorbeeld door te gaan gastbloggen op andere sites. Heel ver kom je daar echter niet mee als je echt een verschil wil maken. Een linkbuilding expert heeft namelijk een heel netwerk van sites om naar door te linken tot zijn beschikking.
Wanneer je veel verwijzingen naar jou sites hebt van relevante sites die er goed op staan bij Google, straalt dat uiteindelijk ook op jou af. Hierdoor stijgt ook de autoriteit van jouw site en dat wil je. Een site met veel autoriteit rankt namelijk veel makkelijker hoog in de SERP. Linkbuilding kan echter ook averechts werken wanneer je schimmige technieken toepast, bewust of onbewust. Pas hier dus mee op. Je doet er dus vaak goed aan om je linkbuilding over te laten aan de specialist.
Hoe doet een zoekmachine optimalisatie specialist zoekwoordonderzoek?
De eerste en misschien wel belangrijkste stap bij SEO is het zoekwoordonderzoek. Je kunt namelijk wel optimaliseren voor Google, maar op welke zoekwoorden wil je eigenlijk scoren? Het slim kiezen van zoekwoorden is een belangrijk onderdeel van je SEO strategie. Door onderzoek te doen naar welke zoektermen mensen allemaal invoeren in Google kun je bepalen welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw site en hoe waarschijnlijk het is dat je daar met je huidige SEO inspanningen bovenaan in de SERP terecht komt. Op basis daarvan deel je de pagina’s van jouw website in.
Niet op ieder zoekwoord kun je makkelijk het verschil maken. Wanneer je bijvoorbeeld een online kledingwinkel wil beginnen ga je het op een zoekwoord als ‘T-shirt’ niet makkelijk winnen van grote online spelers als Zalando, Wehkamp of Bol.com. Daarom kan zoekwoordonderzoek vaak helpen bij het vinden van long-tail zoekwoorden waarbij de concurrentie wel te evenaren is met jouw marketingbudget en waardoor je wel het verschil kunt maken. Aan een plek op pagina 3 in Google heb je immers weinig. De top 3 is wat telt.
Maak als MKB’er het verschil met lokale SEO
SEO is niet altijd makkelijk. Je moet het namelijk beter doen dan je concurrentie. Dat kan een zware opgave zijn wanneer je het moet opnemen tegen landelijke spelers. Wanneer je echter lokaal opereert, kun je vrij eenvoudig de landelijke concurrentie eruit filteren door in te zetten op lokale SEO. Tegenwoordig maak je daar eenvoudig het verschil mee.
Wanneer je inzet op een lokaal zoekwoord en je staat aangemeld in Google Mijn Bedrijf, dan kun je als MKB’er SEO resultaten halen op lokaal gebied. Op veel zoektermen zoals bijvoorbeeld ‘restaurant’ zie je vaak meteen al in de SERP een kaartje staan met jouw locatie en de 3 meest relevante restaurants in de omgeving. Google is dit aan het uitbreiden waardoor lokale SEO steeds belangrijkers wordt.
Wat kost een zoekmachine optimalisatie specialist?
Een SEO bureau rekent vaak een maandelijks bedrag vanaf zo’n €399,- per maand voor een bepaalde tijd. Vooraf spreken we door wat jouw doelstellingen zijn en welk budget je hebt. Op basis daarvan kunnen wij je vertellen wat we voor je betekenen. Welke posities je op welke zoekwoorden kunt verwachten, hoeveel kliks dat oplevert en wat daardoor je verwachte Return On Investment gaat zijn.
Ben je benieuwd geworden hoe jouw website ervoor staat? Vul dan onze gratis SEO scan in. Geloof je dat wel en wil je liever meteen om tafel zitten met een zoekmachine optimalisatie specialist om te sparren over hoe wij jouw website naar de top gaan brengen? Vul dan direct ons contactformulier in!