SEO uitbesteden
Home | SEO uitbesteden
SEO uitbesteden aan een professioneel bureau? Dan weet je zeker dat jouw website of webshop in goede handen is bij Online SEO Specialist. Met een gerust hart kun je jouw SEO laten doen door een divers team van ervaren specialisten, bestaande uit online marketeers, linkbuilding specialisten, programmeurs en meer. SEO uitbesteden aan Online SEO Specialist? Bekijk de mogelijkheden!
SEO uitbesteden aan Online SEO Specialist
Wanneer je kiest voor SEO uitbesteden aan Online SEO Specialist, weet je zeker dat jouw website in goede handen is. Je kunt dus het hele online marketing proces aan ons overlaten, maar ook slechts een deel. Dit houdt in zowel on-page als off-page SEO, waarover later meer. Onze specialisten zetten een uitgebreid plan op in combinatie met concrete doelstellingen, zodat je exact weet wat je kunt verwachten. Lees hieronder meer over de mogelijkheden bij Online SEO Specialist.
SEO gedeeltelijk uitbesteden
Je kunt ook je SEO gedeeltelijk aan ons uitbesteden. Zoekmachine optimalisatie is een tak van sport die uit diverse onderdelen bestaat. Soms kan het zijn dat je over beperkte middelen beschikt, waardoor je SEO slechts gedeeltelijk wilt uitbesteden. In die gevallen helpen we jou verder en kun je de volgende onderdelen zowel los als gecombineerd aan ons uitbesteden. Wel zo makkelijk wanneer je alleen op bepaalde onderdelen SEO hulp nodig hebt. Bekijk hieronder de mogelijkheden op het gebied van zoekmachine optimalisatie.
SEO content
Allereerst kun je de SEO content van jouw website uitbesteden. Wanneer je dit onderdeel uit handen geeft aan ons bureau, pakken wij de on-page SEO van A tot Z aan. Op basis van een gedegen zoekwoordonderzoek produceren wij relevante content en zetten wij een SEO structuur uit – allemaal onderdelen die bij SEO uitbesteden horen. Behalve deze onderdelen zorgen wij ook voor de optimalisatie van de geschreven pagina’s. Denk hierbij aan essentiële SEO onderdelen, zoals titels, meta descriptions, headings, alt-attributen, body text en andere onderdelen die belangrijk zijn voor zoekmachines.
Technische SEO
Technische SEO uitbesteden kun je ook doen bij Online SEO Specialist. Techniek is een apart onderdeel van zoekmachine optimalisatie, waarvoor kennis benodigd is waar niet iedereen over beschikt. Wanneer je de technische optimalisatie van jouw website aan ons uitbesteedt, zorgen wij voor een 100% schone website. Denk hierbij onder andere aan crawlability, website performance (snelheid mobiel en desktop), website migratie, het ‘schoonmaken’ van codes en diverse andere onderdelen!
SEO linkbuilding
Ook SEO linkbuilding kun je uitbesteden aan Online SEO Specialist. Wanneer je dit onderdeel van SEO uitbesteedt, zullen wij op een gefaseerde manier de autoriteit van de website uitbreiden. Denk hierbij aan het gehele domein, de homepagina en gerichte landingspagina’s. Behalve relevantie en waarde kijken we hierbij ook naar diversiteit, ankerteksten en een goede verdeling tussen follow en nofollow-links. Linkbuilding kan goud waard zijn voor de vindbaarheid van je site wanneer het goed gebeurt, maar het kan ook averechts werken. Dat is de reden dat veel ondernemers hun linkbuilding aan ons uitbesteden.
SEO uitbesteden of zelf doen?
Als bedrijf heb je de keuze gemaakt om in te zetten op SEO. Goede keuze, alleen ga je jouw SEO laten doen of ga je het zelf proberen? Via het internet zijn veel klanten te bereiken dus inzetten op SEO is altijd een goed idee. Nu begrijp je waarschijnlijk als ondernemer zelf ook wel dat wij je maar wat graag overtuigen van het nut en de noodzaak van het uitbesteden van SEO. Het is immers ons verdienmodel. Wij snappen ook wel dat SEO zelf doen geld bespaart, maar toch willen we je waarschuwen, daarvoor hebben we 8 redenen. Lees daarvoor hieronder verder.
1. SEO is meer dan content alleen
Vaak denken mensen dat SEO alleen het verwerken van zoekwoorden in een webtekst is en dat je dan een SEO tekst hebt. Dit is zeker een belangrijk onderdeel van SEO, maar er is zo veel meer dan dat. We hadden het al even over headings, descriptions en alt-attributen en dat was alleen nog maar het on-page gedeelte. SEO is echt een bedrijfstak geworden waar veel mensen zich in gespecialiseerd hebben. Dat komt onder andere door het feit dat een sterke SEO campagne ongelooflijk veel waarde kan hebben voor een bedrijf.
2. Je neemt het op tegen specialisten
Zeker wanneer de concurrentie hevig is, doe je er goed aan om jouw SEO uit te besteden. Een hoge positie in Google bereik je namelijk door een betere site te bouwen dan de concurrentie. Wanneer de concurrent wel zijn SEO uitbesteedt, zul je het beter moeten doen dan iemand die hier voltijds mee bezig is en waarschijnlijk al jaren in het vak zit. We geven je het te doen.
3. SEO specialist ben je niet zomaar
In principe is SEO specialist geen beschermde titel dus eigenlijk kan iedereen zich specialist noemen. Een specialist zijn is echter heel wat anders. De algemeen geaccepteerde vuistregel is dat iemand pas na drie jaar ervaring zichzelf echt SEO specialist mag noemen. Dit heeft mede te maken met het feit dat SEO zo ontzettend breed is en dat er veel nuances begrepen moeten worden. Wij zijn immers bezig met een van de meest complexe algoritmes ter wereld te doorgronden. Dat is dus de reden waarom zoveel mensen hun SEO laten doen door de specialist.
4. SEO uitbesteden gedurende updates
Wanneer Google weer eens een belangrijke update doorvoert zit je gebakken bij een professioneel bureau. Deze specialisten volgen dit soort gebeurtenissen namelijk op de voet. Een verandering in het algoritme van Google betekent ook een verandering in hoe de resultaten op een zoekopdracht worden geselecteerd en dus ook voor hoe jouw bedrijf daar uitkomt. Dit kan zowel positieve als negatieve gevolgen hebben. Hoe dan ook is een verandering in het algoritme altijd iets waarop ingespeeld moet worden en het liefst zo snel mogelijk. Het is hoe dan ook altijd een mogelijkheid om snel posities te winnen. Dit is iets waarop online marketingbureaus veel verschil kunnen maken. Dit laten veel ondernemers liever over aan iemand die er echt diepe kennis van heeft.
5. Het gebruik van complexe tools
Het bouwen van een gedegen plan van aanpak gebeurt allereerst door een goed zoekwoordonderzoek te doen. Ook wordt jouw site grondig gescreend en wordt ook de concurrentie voor zo ver dat mogelijk is geanalyseerd. Dit gebeurt allemaal met programma’s waar een stevig prijskaartje aan hangt. Dit zijn tools als Screaming Frog, Ahrefs, Majestic, SE Ranking en MOZ. Dit is echter alleen op te hoesten wanneer er bijna dagelijks gebruik van deze programma’s wordt gemaakt. Daarom worden deze tools door vrijwel alleen maar online marketeers gebruikt. Dit geeft ons als SEO specialisten dus een flinke voorsprong ten opzichte van de inhouse SEO’ers.
6. Constante monitoring van jouw prestaties
Als SEO specialisten houden wij bij al onze klanten constant een vinger aan de pols wat betreft ranking in Google. Zo zien wij welke ingrepen het goed doen en wat juist averechts werkt. Soms doet zich onverwacht een probleem voor waardoor de ranking van een bepaalde pagina keldert. Omdat wij dit soort zaken constant monitoren kan hierbij tijdig worden ingegrepen. Wanneer een pagina hard onderuit gaat, gaan wij meteen op onderzoek uit. Staat de betreffende landingspagina er minder goed voor of is de concurrentie beter geworden? In het eerste geval lossen we het probleem snel op, zodat we weinig verliezen. In het tweede geval maken we snel een plan van aanpak om deze pagina weer terug naar de top te krijgen met bijvoorbeeld meer links of wat extra content. Dat is het voordeel van SEO overlaten aan iemand die er de hele dag mee bezig is.
7. SEO uitbesteden is meer dan SEO
Dit klinkt misschien tegenstrijdig maar een website optimaliseren voor Google betekent ook gewoon een ontzettend goede site neerzetten. Google wil het beste voor zijn gebruikers, dus wanneer je een site bouwt voor een hoge positie in Google, moet vooral een site gebouwd worden die veel te bieden heeft voor de bezoeker. Dat is dan ook de reden dat wij een aantal specialisten op het gebied van Conversion Rate Optimization in dienst hebben. Zo zorgen we niet alleen voor een verhoging van het aantal bezoekers, maar ook voor een stijging in het aantal conversies en daarmee dus voor meer omzet!
8. Meer tijd over voor de dingen waar je goed in bent
Daarbij is er nog zoiets als opportunity costs. Je kunt wel heel veel tijd en geld investeren in het leren van SEO of het opleiden van een marketeer tot jouw eigen inhouse SEO specialist, maar zijn de middelen dan zo efficiënt mogelijk aangewend? Wij zijn goed in SEO en besteden daar dan ook al onze tijd en aandacht aan. Daarom noemen wij onszelf ook SEO specialist. Waarschijnlijk bent je beter in de dingen die jij met je bedrijf doet. Daarom is kiezen voor het uitbesteden van SEO vaak de meest efficiënte oplossing.
SEO uitbesteden | simpelweg het beste resultaat
Het zelf oppakken van een SEO campagne kost vaak meer tijd en geld dan het uitbesteden ervan. Daarbij is SEO dusdanig specialistisch werk dat de concurrentie aangaan met een toegewijd SEO-bedrijf vaak onbegonnen werk is. Dat is jammer, want een hoge positie in Google kan enorm veel betekenen voor jouw omzetcijfers. SEO overlaten aan een specialist is daarom over het algemeen een investering die zich vele malen terugverdient. Uiteraard zijn wij bereid om dit een keer voor je voor te schatten bij een SEO consult.
Wat gebeurt er als je SEO laat uitbesteden?
Bij ons is jouw SEO proces in goede handen. Of je al veel hebt geprobeerd en flinke verbeteringen wil doorvoeren of wanneer je vanaf nul wil beginnen met het bestormen van de rankings in Google. Wij hebben altijd een plan waarmee je scoort! Soms kiezen mensen ervoor om alleen de technische SEO door ons te laten doen of juist alleen de linkbuilding, maar wij kunnen natuurlijk ook het proces van A tot Z uit handen nemen. Dit proces ziet er in grote lijnen als volgt uit:
- SEO scan. Bijna geen enkele site is helemaal leeg. Er staat altijd wel iets op. Soms verwijzen er ook al links naar jouw site dankzij bijvoorbeeld sponsoring of een zakenpartner. Wij scannen alles en kijken wat alles doet en waar de verbeterpunten liggen. Dit verwerkten we in het plan van aanpak. Wist je trouwens dat je bij ons gratis een SEO scan kunt laten doen door een specialist? Wij voorzien je kosteloos van advies over het verbeteren van jouw online vindbaarheid!
- Het zoekwoordenonderzoek. Dit is de basis waar vanuit wij een indeling maken voor jouw site. Op welke woorden wordt gezocht? Hoe vaak gebeurt dat? Welke zoekwoorden zijn gelieerd aan elkaar? Zo brengen wij de potentiële markt in kaart en maken we een inschatting van hoe makkelijk of ingewikkeld het wordt om te scoren.
- Analyse van de concurrentie. Om met een goed plan te kunnen komen, moeten we wel weten welke partijen voorbij gestreefd moeten worden. We kijken niet alleen naar wat zij allemaal vertellen en wat hun websitestructuur is, maar we kijken bijvoorbeeld ook naar welke backlinks ze hebben om hun autoriteit te versterken. Zo hoeven we niet het wiel opnieuw uit te vinden. We nemen over wat bij hen werkt en doen dat beter!
- Je website opnieuw indelen: Wanneer je jouw website maakt voor een hoge positie in de zoekresultaten dan wil je natuurlijk wel dat een zoekmachine jouw site goed kan uitlezen. Wat daarbij helpt is een goede indeling van je website per zoekwoord. Zo raakt het algoritme niet in de war welke pagina hij moet laten ranken op welk zoekwoord.
- Techniek op orde brengen. Hoewel de meeste sites redelijk in orde zijn, een website zonder SSL zien we niet vaak meer bij nieuwe klanten, valt er altijd nog genoeg te verbeteren. Zo optimaliseren we de pagespeed en zorgen we ervoor dat Google zo snel mogelijk al jouw pagina’s gecrawld heeft, zodat ze snel geïndexeerd kunnen worden.
- Het maken van effectieve webteksten. Een goede SEO tekst balanceert perfect op het randje tussen waarde hebben voor Google en waarde hebben voor de bezoeker. Hiermee kom je dus hoog in de zoekresultaten, maar we verwerken ook krachtige call-to-actions op de pagina. Ook linken wij pagina’s onderling slim door, wat zorgt voor een site waar de bezoeker lekker kan doorklikken en waarbij een heldere interne structuur ontstaat voor de robots van Google. Twee vliegen in één klap!
- Het binnenhalen van externe links. Onze linkbuilders hebben een groot netwerk van linkpartners en startpagina’s die bereid zijn om links naar jouw website te plaatsen. Hier zitten veel sites tussen met hoge autoriteit, waardoor zogenaamde linkjuice kan doorstromen naar jouw site. Goede sites, heldere connecties naar jouw website, duidelijke ankerteksten. Dat is hoe wij jouw autoriteit omhoog helpen.
SEO uitbesteden zonder controle weg te geven
Bij Online SEO Specialist is de klant echt koning. Niet dat we je alleen maar in de watten leggen. Het gaat immers om omzet boeken. SEO is voor jou en je bedrijf een investering en voor ons is het de taak om te zorgen dat je die investering dik terugverdient. Om je zorgen hierover uit handen te nemen, zorgen we ervoor dat je vragen en twijfels gedurende het hele samenwerkingsproces worden weggenomen. Daarbij passen we niks aan je site aan zonder jouw toestemming.
Een vaste SEO specialist
Vanaf de intake tot het presenteren van de behaalde resultaten of het periodiek updaten van jouw website achteraf. Zolang je bij ons klant bent is er een vaste specialist die de leiding heeft over jouw casus. Deze expert is dan ook je vaste aanspreekpunt voor wanneer je opmerkingen hebt of gewoon even iets wil vragen. Ook zal je vaste contactpersoon maandelijks verslag aan je uitbrengen over de werkzaamheden die zijn uitgevoerd en de resultaten die zijn behaald. Hierbij is voor jou uiteraard de ruimte om vragen te stellen wanneer iets niet duidelijk is. Zo hoeft je de controle niet volledig uit handen te geven.
Behaalde resultaten en perspectieven voor de toekomst
Wanneer je SEO laat doen door Online SEO Specialist telt uiteraard vooral het resultaat. Hoeveel meer bezoekers kan ik verwachten op mijn website? Wat betekent dat voor mijn omzet? Welke return on investment kan ik verwachten? Wij staan voor eerlijkheid, openheid en transparantie. Dat is dan ook waarom wij bijvoorbeeld maandelijks verslag uitbrengen van de voortgang. Ook willen wij graag eerlijke perspectieven bieden over jouw potentieel. Wij laten graag onze in het verleden behaalde resultaten voor zich spreken wanneer wij vertellen over wat wij kunnen bereiken voor jouw website.
Het eerlijke verhaal over SEO
Bij SEO zijn we ook afhankelijk van wat de concurrentie doet. Wij kunnen dus niet zomaar zeggen “voor zoveel geld sta je met deze zoekwoorden op 1 in Google”. Wel kunnen wij een heldere indicatie geven van welke inspanningen wij denken dat er nodig zijn en welke kosten daaraan verbonden zijn. Dat is wat wij bedoelen met eerlijk en transparant. Vraag daarom snel een offerte aan voor de werkzaamheden die wij voor je kunnen uitvoeren. Dan kunnen we snel met concrete en eerlijke prijsopgaven komen voor jouw persoonlijke SEO-pakket.
Direct SEO uitbesteden
Direct SEO laten doen door een professioneel zoekmachine optimalisatie bureau? Wanneer je de optimalisatie van jouw website of webshop uit handen geeft aan Online SEO Specialist, weet je zeker dat er resultaat wordt behaald. Uitbesteden van SEO aan ons bureau? Neem direct contact op of vul onze gratis SEO scan in voor een indicatie van de sterke en zwakke punten van je site.