SEO pakketten

SEO pakketten worden in geuren en kleuren aangeboden en kunnen per SEO specialist sterk verschillen qua aanbod en tarieven. De een biedt een SEO pakket aan als een oplopende schaal. Hierbij is elk abonnement in principe hetzelfde is, maar krijg je bij de duurdere varianten simpelweg meer van hetzelfde. Denk aan een x-aantal links of blogs of y-aantal geschreven woorden per landingspagina. Andere bureaus bieden SEO pakketten gebaseerd op concurrentie. Hoe hoger de concurrentie des te hogere prijzen je zal moeten betalen. Wat hier sterk mee in verband staat is of de SEO strategie die je toepast lokaal of landelijk van aard is. De lokale SEO abonnementen zijn doorgaans stukken goedkoper dan een landelijke pakket. Al met al is de markt over het algemeen niet erg transparant over de prijzen vanwege de talloze variaties waarop een SEO contract aangeboden kan worden en het tarief zal daarom in de meeste situaties per geval worden bekeken. Welke SEO pakketten geschikt zijn voor jouw onderneming en welke prijs daaraan gekoppeld is kan je vaak achterhalen door een SEO check te laten doen bij een specialist.

SEO linkbuilding pakket

Een SEO linkbuilding pakketten kunnen interessant zijn om een frisse impuls te geven aan jouw website. De autoriteit kan soms vanuit organische groei stagneren waardoor een prikkel vanuit een nieuwe hoek weer net voldoende is om een site hoger in de zoekresultaten te brengen. Een SEO pakket voor linkbuilding kan net als de andere SEO abonnementen sterk variëren. De aantallen kunnen verschillende, maar ook de kwaliteit en zelfs relevantie. Hierbij is het van belang dat je weet wat je aanschaft. Wanneer je een standaard dertien-in-een-dozijn SEO linkbuilding pakket afneemt hoeft die niet per se goed aan te sluiten op de behoeften van jouw website. Ook al zitten er autoritaire backlinks in het pakket wil dat nog niet garanderen dat dat is wat je site nodig heeft. Om die reden worden veel SEO pakketten op maat aangeboden waarvan linkbuilding een onderdeel is. Wanneer er dan meer behoefte is aan links kan het SEO abonnement dat op maandbasis bijstellen. Wanneer je een vast SEO linkbuilding pakket hebt zit je vaak vast aan het soort en het aantal links dat er maandelijks of per kwartaal bij komt. Met een SEO scan kan je erachter komen bij welk backlinks pakket jouw website het meeste baat bij heeft.

Lokaal of landelijk SEO pakket

Een andere goede vraag die je jezelf kan stellen voordat je een van de vele SEO optimalisatie pakketten afneemt is of je SEO campagne landelijk of lokaal gevoerd zal worden. Overigens kan optimalisatie voor niche zoekwoorden min of meer vergeleken worden met de lokale aanpak. SEO pakketten die zich richten op een klein gebied of een beperkte markt zijn doorgaans goedkoper in prijs dan pakketten voor zeer algemene zoekwoorden of zwaar beconcurreerde regio’s. Een landelijke SEO strategie is daarom lastiger aangezien je simpelweg met aanzienlijk met concurrentie te maken dan wanneer je je richt op een afgebakend gebied. Het is mogelijk om een hybride SEO pakket te nemen waarbij je een deel van de zoekwoorden lokaal aanpakt en een ander deel landelijk. Hierover kan je eerst het beste sparren of advies inwinnen van een expert als Online SEO Specialist.

Zoekwoorden onderzoek

Concurrentie analyse

Linkbuilding

Analytics

Waarom überhaupt een SEO pakket afnemen?

SEO is een essentieel onderdeel geworden van digitale marketing en het zal niet snel verdwijnen. Met zoveel bedrijven die rekenen op de zichtbaarheid die zoekmachines bieden om verkeer en verkoop te stimuleren is het optimaliseren van jouw website een noodzakelijke investering. Een maandelijks SEO pakket kan prijzig zijn voor de korte duur, maar de ROI op de lange termijn maakt het aantrekkelijk. Organisch groeien is op de lange termijn vaak niet een effectieve strategie ten opzichte van SEO pakketten afnemen wanneer je nog geen sterke merknaam hebt. Ook zijn er branches waar een sterke bedrijfsnaam er niet toe doet of weinig door de consument op wordt gelet, bijvoorbeeld wanneer de kwaliteit van de aangeboden producten of diensten bij alle deelnemende partijen gelijk zijn. Dan is het een kwestie van wie het beste vindbaar en goedkoopst is. Met een SEO pakket zal je na verloop van tijd resultaten zien in plaats van onzekere groei als jouw website hoger in de zoekresultaten komt te staan en meer gericht verkeer naar jouw site brengt. Het goede nieuws is dat er manieren zijn om de kosten laag te houden en toch goede resultaten te zien van jouw SEO strategie. De rest van deze pagina zal je helpen de voor- en nadelen van investeren in SEO diensten te begrijpen, zodat je kan beslissen of het op dit moment voor jou geschikt is om een abonnement te nemen en de meeste waarde kunt halen uit het budget dat je opzij zet voor dit type marketing.

Wat is SEO en waarom zou je er iets om geven?

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en verwijst naar een reeks van activiteiten die bedoeld zijn om jouw website beter te laten verschijnen in de resultaten van zoekmachines. SEO pakketten doen niets anders dan de landingspagina’s van je site hoger plaatsen in Google. En je hebt mensen misschien wel eens horen zeggen: “Als je niet gevonden wordt, besta je niet.” Dit is vooral waar als het gaat om online marketing, waar de eerste stap naar verkoop is om jouw potentiële klanten op jouw advertenties te laten klikken of jouw website te laten bezoeken. Als jouw bedrijf is zoals de meeste dan is jouw website jouw online hub. Het is de plek waar je jouw diensten aanbiedt, jouw expertise laat zien en in contact komt met jouw klanten. En als je het rendement op jouw website-investering wilt maximaliseren met een SEO pakket, wil je ervoor zorgen dat deze is geoptimaliseerd voor zoekmachines, zodat deze verschijnt op de eerste pagina van de resultaten voor relevante zoekwoorden. Als kleine bonus kan een hoge positie in zoekmachines jouw website helpen de storm te doorstaan wanneer zich de ramp voordoet dat je homepagina tijdelijk niet functioneert, omdat Google recente artikelen of andere berichten van jouw website boven de vouw toont, zelfs als de hoofdsite tijdelijk niet bereikbaar is. Dat is alleen van toepassing op sites waarvan Google extra pagina’s laat zien via rich results en daarvoor heb je wel een zekere autoriteit nodig.

Wat te zoeken in een SEO specialist

Er zijn heel veel SEO specialisten en het kiezen van een geschikt bureau kan een uitdaging zijn. Om ervoor te zorgen dat je een gerenommeerde partner kiest zoek je een SEO bureau dat SEO pakketten aanbiedt die rekening houden met de huidige staat van je website en niet die standaard werkzaamheden omvatten. Omdat SEO optimalisatie een langetermijninvestering is, is het belangrijk om een SEO contract aan te gaan met partner die je vertrouwt, goed mee kunt samenwerken en waar je na verloop van tijd bij wilt blijven. Een SEO partner waarop je kan vertrouwen zal een positieve invloed hebben op jouw bedrijf en je helpen meer gekwalificeerde klanten naar jouw website te brengen en de omzet te verhogen. Als je overweegt te investeren in een SEO pakket, zorg er dan voor dat je weet wat je moet zoeken in een aanbieder. Hier zijn enkele indicatoren van een SEO bedrijf die het overwegen waard zijn: Hebben ze veel ervaring en hoe lang bestaan ze al? Hebben ze eerder gewerkt met bedrijven zoals het jouwe? Wat zeggen de ervaringen van andere bedrijven zoals het jouwe over hun werk? Wat voor meetbare resultaten hebben ze geproduceerd voor hun klanten? Hoe gaan ze te werk? Wat zijn hun strategieën en tactieken? En tot slot: Wat zijn de kosten van hun diensten?

De kosten van SEO pakketten en andere diensten

De prijs van SEO pakketten en diensten zal variëren afhankelijk van de specialisten waarmee je in zee gaat, het soort werk dat ze voor je doen en het aantal trefwoorden waarop je wilt dat ze zich richten. Binnen dit brede bereik kan je prijzen verwachten rond de € 300 voor de meest elementaire diensten tot € 5.000 of meer voor het hoogste niveau van optimalisatie. De meeste bedrijven zullen jou een maandelijks bedrag in rekening brengen om je site geoptimaliseerd te houden en de voortgang ervan te controleren, maar er zijn ook bedrijven die eenmalige SEO optimalisatie pakketten aanbieden.

Hoe vindt je de beste SEO aanbieder voor jouw bedrijf?

Als je besluit dat het nu tijd is om te investeren in een SEO pakket, zorg er dan voor dat je een gerenommeerde aanbieder kiest die gespecialiseerd is in dit soort werk. Hier zijn enkele tips voor het vinden van het beste SEO bureau voor jouw bedrijf. Doe eerst een onderzoek naar een aantal SEO specialisten. Dit zou het eerste moeten zijn wat je doet. Neem de tijd om onderzoek te doen en zo veel mogelijk te weten te komen over de aangeboden SEO pakketten, zodat je bekend bent met het proces en weet wat je moet zoeken in een specialist. Vraag rond aan mensen met ervaring. Praat met partners, collega’s, vrienden en familieleden die de voordelen van een SEO pakket uit eigen hand hebben ervaren om te zien of ze aanbieders kunnen aanbevelen waarmee ze hebben gewerkt. Stel vervolgens een budget vast. Zodra je bekend bent met de verschillende pakketten, moet je in staat zijn om een budget vast te stellen en te weten wat je kunt verwachten van een SEO abonnement van verschillende aanbieders. Als je eenmaal een aantal offertes binnen hebt zorg er dan voor dat je de contracten en de omvang van het werk zorgvuldig leest en kies een specialist die bereid is een contract te ondertekenen dat garandeert dat hij niet zal stoppen met werken voor jou totdat het project klaar is en bereid is om door te gaan wanneer de vastgestelde doelen van het SEO pakket nog niet zijn behaald. Vraag eventueel om referenties van eerdere klanten om te begrijpen of de aanbieder heeft geleverd wat er is afgesproken. Regelmatig kan je dat terugzien onder het kopje ‘cases’ van een SEO specialist.

Wat kan een SEO pakket voor jou betekenen?

Het kiezen van het juiste SEO pakket voor jouw onderneming kan een moeilijk proces zijn. Je wilt de SEO specialist vinden die een strategie zal creëren die de beste resultaten voor jouw bedrijf zal genereren. Je wilt er echter ook voor zorgen dat je niet een rib uit je lijf kwijt bent in dit proces. Investeren in SEO is een langetermijnstrategie die veel geduld en discipline vereist. En terwijl investeren in SEO pakketten met grote zekerheid jouw website verkeer en verkoop na verloop van tijd zal verhogen kan je natuurlijk niet verwachten om de resultaten te zien. Neem daarom contact op met Online SEO Specialist voor meer informatie over SEO pakketten en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen.

Vragen over SEO advies? Neem contact op

SEO advies kan ervoor zorgen dat uw website optimaal rendement zal behalen uit het internet. U zal op talloze relevante zoektermen vindbaar worden en uw branding zal exponentieel vergroot worden.

Heeft u nog verdere vragen over onze diensten, dan staat ons bureau direct voor u klaar om u van aanvullende informatie te voorzien. Wilt u SEO advies van ons adviesbureau, neem dan direct contact op.

Gratis SEO scan

Wij scannen jouw website GRATIS op conversie en laten jou weten hoe je ervoor staat.

Wij maken gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.