Werkwijze

Intake

Voordat wij beginnen met het SEO proces, is het zaak om uw verwachtingen, wensen en doelen tot in detail te noteren. We voeren een uitgebreid intakegesprek.

Online Seo Specialist

Strategie

Op basis van de verworven informatie uit het intakegesprek, zal uw SEO specialist aan de slag gaan met het uitzetten van de zoekmachine optimalisatie strategie.

Lijn

Uitwerking

Als eerste stap binnen het uitzetten van de SEO strategie, is het belangrijk om een goed beeld te krijgen van uw markt en van de online mogelijkheden.

01

Intake

Voordat wij beginnen met het SEO proces, is het zaak om uw verwachtingen, wensen en doelen tot in detail te noteren. We voeren een uitgebreid intakegesprek – dit kan telefonisch, op kantoor of op locatie – waarbij uw wensen en doelen uitgebreid naar voren komen. Op basis hiervan krijgen we een helder beeld van het project, waarbij we concrete, realistische doelstellingen kunnen formuleren. Zodra er een akkoord is over de in te zetten weg, zullen wij u een vaste SEO specialist aanwijzen, die zich niet alleen zal bezighouden met uw case, maar ook tijdens de gehele periode als vaste contactpersoon zal fungeren.

02

Strategie

Op basis van de verworven informatie uit het intakegesprek, zal uw SEO specialist aan de slag gaan met het uitzetten van de zoekmachine optimalisatie strategie. De invulling van de strategie leest u hieronder.

03

Zoekwoordonderzoek
/ Concurrentieanalyse

Als eerste stap binnen het uitzetten van de SEO strategie, is het belangrijk om een goed beeld te krijgen van uw markt en van de online mogelijkheden. Wie zijn de grootste partijen binnen uw branche? Waarom zijn zij zo goed te vinden in Google? En op welke zoekwoorden trekken zij de meeste bezoekers aan? Deze vragen vormen het uitgangspunt voor het zoekwoordonderzoek.

Op basis van de samengevoegde informatie en statistieken, aangevuld met onze tools en uw vakkennis, kunnen we de belangrijkste zoektermen voor de zoekmachine optimalisatie campagne in kaart brengen. Dit zijn de zoekwoorden waar we ons tijdens de samenwerking op zullen richten.

04

Website architectuur

Op basis van de gevonden zoekwoorden en de huidige structuur van uw website (website architectuur) kan er een nieuwe structuur worden ontworpen. De gevonden zoekwoorden worden gecategoriseerd op basis van een overkoepelend thema. De nieuw gemaakte structuur is de basis voor de verder uit te voeren werkzaamheden.

05

Plan van Aanpak

Zodra de volledige strategie in kaart is gebracht, maakt uw SEO specialist een uitgebreid plan van aanpak. In dit plan van aanpak worden de doelstellingen nogmaals geformuleerd, alsmede de werkzaamheden die benodigd zijn om tot deze doelen te komen.

06

Uitvoering

Zodra u uw goedkeuring heeft gegeven aan het plan van aanpak en de in te zetten strategie, wordt het SEO proces in gang gezet. De uitvoering van het proces is op te delen in vier onderdelen:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit
  • Monitoring/rapportage

07

Techniek

De techniek van een website of webshop is de basis voor iedere SEO strategie. SEO is de afgelopen jaren steeds meer een vak geworden dan draait om techniek, waarbij vooral gebruikerservaring een voorname rol speelt. Behalve het bieden van een perfecte gebruikerservaring heeft u zich ook aan een aantal technische regels te houden, wilt u überhaupt geïndexeerd kunnen worden door Google. Het eerste waar wij ons op richten, is dan ook het technisch tip-top in orde maken van de website, op basis van een uitgebreide strategie.

08

Content

Zodra uw website of webshop technisch 100% in orde is, kunnen we in overleg beginnen met het produceren van relevante content op de website. Op basis van het zoekwoordonderzoek en de nieuw ontworpen websitestructuur zullen we stap voor stap de website in gaan vullen. Alle invulling wordt per pagina geleverd, waarna deze pas bij goedkeuring geplaatst zal worden.

Nadat de teksten zijn goedgekeurd, worden deze op de website geplaatst. Hierbij wordt geen stap overgeslagen: van SEO titels en meta descripties, tot headings en alt-attributen.

09

Autoriteit

Autoriteit en linkbuilding is misschien wel het meest onderschatte én overschatte onderdeel van SEO; de meningen lopen flink uiteen. Wij zien het als volgt: waar content en techniek het frame en de wielen van een auto zijn, is autoriteit de motor van een website. En zonder auto met genoeg pk ga je de grote partijen binnen jouw branche niet uitschakelen. Na de eerste paar maanden van het proces – wanneer content en techniek reeds ingevuld zijn – zullen wij ons dan ook grotendeels concentreren op linkbuilding en het vergroten van zowel de autoriteit als de naamsbekendheid van het domein.

10

Monitoring/Autoriteit

Iedere actie dient een meetmoment en een vervolgactie te hebben. Om deze reden houden wij de online prestaties van uw website dan ook nauwlettend in de gaten, waarbij we deze prestaties afzetten tegen het moment in het proces waar wij ons op dat moment bevinden. We houden u uitgebreid op de hoogte van de stand van zaken en u krijgt diverse maandelijkse rapportages en verslagen toegestuurd. Natuurlijk kunnen we ook om de tafel zitten, zodat we de voortgang kunnen bespreken.

Meer weten?

Wilt u meer weten over de werkwijze van ons bureau en wilt u de invulling van uw SEO strategie bespreken met een specialist? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en bespreek de mogelijkheden!

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.