SEO Consultant

Ben je op zoek naar een SEO consultant? Dan ben je waarschijnlijk niet tevreden over de online resultaten van jouw website of onderneming. Een consultancy zorgt ervoor dat je site van A tot Z wordt geoptimaliseerd voor zowel de bezoeker als voor zoekmachines als Google. Wanneer je een zoekmachine optimalisatie consultant inhuurt, zorgt deze dat jouw website op de voor jou relevante zoektermen zal ranken, waardoor je alleen gerichte bezoekers zult aantrekken. Als je website vervolgens op een juiste manier is ingericht, zal je de bezoekers ook kunnen converteren in betalende klanten. Wil je online succes boeken, met het ultieme doel hierin natuurlijk winst draaien, zal je op zoek moeten gaan naar een ervaren consultant die een ruime kennis bezit over het vakgebied SEO. Denk hierbij behalve aan content optimalisatie en het verbeteren van de techniek ook aan linkbuilding en het vergroten van de online autoriteit.

Voordelen van een SEO consultant

Een SEO consultant heeft zich, zoals de afkorting al zegt, gespecialiseerd in het optimaliseren van websites voor de verschillende zoekmachines (Search Engine Optimization). Alhoewel elke specialist een andere invulling geeft aan zijn consultancy, is het uiteindelijke doel hetzelfde: maximale winst draaien uit je online activiteiten en jouw exposure vergroten.

Om optimaal rendement uit zijn diensten te halen, zal de SEO consultant er voor moeten zorgen dat je website alleen rankt op de voor jou relevante zoektermen. Als dit niet het geval is – en je via zoekmachine optimalisatie bezoekers aantrekt die niet op zoek zijn naar je diensten – zal de bounce rate te hoog worden, waardoor je niet alleen omzet misloopt, maar ook een lagere waardering van Google zal bemerken. Hierbuiten is SEO zeer divers en kunnen de diensten van ons consultancy, naast raadgeven, bestaan uit het aanvallen van de lokale, regionale of internationale markt, wat ook geldt voor linkbuilding. Dit is geheel afhankelijk van het product of dienst dat je aanbiedt.

Er zijn tientallen specialisten in Nederland op het gebied van SEO. De prijzen en kwaliteiten verschillen hierin enorm. Wij zijn voor jou de meest geschikte consultant hierin. Nog niet overtuigd? Dan kan je met ons daarover sparren in een vrijblijvend gesprek.

Sparren met een ervaren SEO consultant

Door onze ervaring als SEO consultant kunnen we meer dan alleen doorsnee marketing taken uitvoeren. We denken strategisch mee over de invulling van jouw SEO campagne en geven jou hierin uitgebreid uitleg, zodat het voor jou duidelijk is welke opties jij hebt. Er zijn verschillende wegen waarop een strategie uitgevoerd kan worden waardoor het onoverzichtelijk kan worden welke koers je het beste kunt varen. Met de hulp van een SEO consulent wordt die ondoorzichtigheid opgeheven en snap je waarom en bepaalde keuzes worden gemaakt wat niet altijd het geval indien je met een SEO specialist samenwerkt die niet getraind is als consultant. Daarom bieden wij als SEO consultancy een extra voordeel boven andere bureaus die vooral gericht zijn op de uitvoer van opdrachten.

Om diezelfde reden kan je bij ons dan ook een gerichte aanpak verwachten die toegespitst is op de staat en bekendheid van jouw huidige onderneming. We zullen nooit blindelings zomaar teksten of backlinks plaatsen, omdat het nu eenmaal in het SEO pakket zit. In plaats daarvan krijg je hulp van een team doelmatige specialisten die eerst met je in overleg gaan om je wensen en visie in kaart te brengen. Een SEO consultant zal je op de hoogte brengen van punten waar eventueel rekening mee gehouden dient te worden. Dat zal blijken uit de analyses en onderzoeken die vooraf worden gedaan. Om voor de lange termijn te scoren is het noodzakelijk om de actuele situatie in beeld te krijgen waarop vervolgens gehandeld kan worden. Zoals je ziet gaat onze aanpak als consultant een stuk verder dan alleen het schrijven van teksten of het plaatsen van links zoals in het contract staat vermeld. Wil je dus tijdens een lopende campagne kunnen sparren met een ervaren SEO consultant? Dan zijn we de aangewezen partij. Bel ons op en bespreek je wensen omtrent het vindbaar worden in zoekmachines.

Een hoger rendement behalen met een SEO consultant

De voornaamste reden om een SEO consultant in te huren is om een hoger rendement te behalen. Door de inzichten die Online SEO Specialist kan bieden is het mogelijk om net dat beetje extra uit de onderneming te halen wat met een rechttoe rechtaan methode niet het geval is. Het optimaliseren van een website beslaat vele facetten en iedere noot moet goed geraakt worden wil er een verschuiving plaatsvinden in Google. Sterker nog, per branche verschilt de werkwijze. Er zal dus rekening gehouden moeten worden in welke markt jouw bedrijf actief is wil het plan uiteindelijk slagen. Onze consultants zullen voordat de campagne van start gaat daarom eerst uitzoeken hoe concurrenten in jouw markt zich bewegen en welke strategieën ze hanteren. Daarna zal er gekeken worden welke middelen ingezet kunnen worden en wat we als SEO consultancy zouden aanraden. Gewapend met onze raad en inzicht kan je het opnemen met concurrenten die zich reeds hebben gevestigd op de zoekwoorden in kwestie. Je gaat met behulp van een SEO consultant dus slim en doelgericht met de situatie om waardoor de kans op een verhoogd rendement veel beter is.

Zoekwoorden onderzoek

Concurrentie analyse

Linkbuilding

Analytics

De Online SEO Specialist als online consultant

Ons bedrijf beschikt over een jarenlange ervaring als consultant op het gebied van SEO. Om onze expertise als specialist kracht bij te zetten en je ervan te overtuigen om voor ons consultancy te kiezen, hebben wij onze zoekmachine optimalisatie diensten voor je op een rij gezet, waarna wij deze voor jou zullen uitwerken.

  • Zoekwoordonderzoek
  • Copywriting
  • Linkbuilding
  • Conversie optimalisatie

Deze pijlers uit de online marketing vormen het fundament voor elke gedegen strategie. Het betreft het vergroten van de autoriteit middels het vergaren van links, het vergroten van de betrokkenheid door de content aan te pakken en het gericht uitkiezen van de doelgroep. Wanneer de autoriteit klopt, de teksten relevant zijn en het bezoekersaantal hoog dan zal Google de site hoog waarderen. Zoekmachines streven er immers naar om zo veel mogelijk de meest populaire content aan zoekenden aan te reiken, want dat garandeert hen dat hun algoritme gebruikt zal blijven worden. Doe je het dus goed in de ogen van bezoekers dan doe je het tevens goed voor Google.

Deze vier technieken besparen daarbij ook een hoop tijd. Gewoonlijk groeit een website uit zichzelf op verschillende manieren, maar dat kan op een bepaald punt stagneren. Deze punten geven de SEO specialist richtlijnen om het proces te versnellen, zodat constante groei gewaarborgd blijft.

Zo zal het zoekwoordonderzoek de campagne richting geven en in beeld brengen welke zoekwoorden geïnteresseerden gebruiken. Met copywriting worden teksten herschrijven van concurrenten of bestaande bronnen die al bewezen resultaten hebben behaald. Zo hoeft er niet het wiel opnieuw worden uitgevonden en kan die kostbare tijd die men bespaart gestoken worden in het uitvoeren van de linkbuilding en de conversie optimalisatie. Bij het laten doorverwijzen van links naar jouw website zal er een deel van de autoriteit worden van de verwijzende partij worden overgedragen op die van jou. En in het onderdeel waar het aantal conversies wordt geoptimaliseerd zal het erom gaan om uit te pluizen waar er potentiële kansen onbenut blijven of waar bezoekers afhaken. Als die barrières eenmaal uit de weg zijn geruimd kunnen potentiële klanten zonder stress of ergernis van je website gebruik kunnen maken waardoor de neiging tot een aankoop of offerte aanvraag wordt verhoogd.

Zoekwoordonderzoek uitgezocht door een SEO consultant

Een SEO consultant moet het zoekmachine optimalisatie proces starten met het zoeken naar de juiste relevante zoektermen en deze in kaart brengen. Om het maximale uit zijn online activiteiten te halen, is dit verreweg de belangrijkste stap in het proces. Als deze stap namelijk niet goed begonnen wordt, zal je hierna alleen maar moeten compenseren en ‘brandjes moeten blussen’.

Bij het in kaart brengen van de zoekwoorden moet de consultant onder andere kijken naar het zoekvolume van een keyword en de concurrentie die hier in is. Aan de hand van onder andere deze gegevens kan worden gekeken hoe jouw SEO ingevuld moet worden en waar de specialist op moet letten bij het schrijven van zijn content en de invulling van de linkbuilding.

SEO copywriting consultancy

Het volgende deel van de SEO consultancy kan begonnen worden als alle zoektermen in kaart zijn gebracht. Om het zoekmachine optimalisatie proces op een kwalitatieve manier uit te voeren, zullen aan de hand van de zoektermen thema’s bepaald moeten worden, gekeken worden naar de doelgroep en op basis van dit de manier waarop de teksten geschreven moeten worden. Jouw website zal zich SEO technisch pas echt onderscheiden als er verbanden binnen de geschreven content worden gelegd en de URL-structuur hierop aangepast wordt, wat ook wel interne linkbuilding genoemd kan worden.

Consultant voor linkbuilding

Het volgende belangrijkste – soms onderschatte – onderdeel van de SEO die de consultant moet uitvoeren is de linkbuilding. Het vergaren van zowel interne- als externe links. Hier bedoelen we niet het lukraak doorverwijzen van links naar elkaar, maar op een kundige manier ervoor zorgen dat de autoriteit over de gehele website wordt verdeeld. Hier komen termen als een SILO structure en LSI keywords om de hoek kijken. Als de specialist dit op de juiste manier uitvoert, zullen alle pagina’s ranken en kan de consultancy al geslaagd worden beschouwd.

Na de interne linkbuilding zal de SEO consultant zich bezig gaan houden met de externe linkbuilding. Het voornaamste doel hierin is het zichtbaar maken van jouw website op andere platforms. Zowel de referring domains als de daadwerkelijk aangemaakte links spelen hier een cruciale rol in. Wij weten als geen ander hoe wij dit proces op een duurzame manier uit moeten voeren. Als ook de linkbuilding geoptimaliseerd is voor de zoekmachines, kan de zoekmachine optimalisatie consultant beginnen met de belangrijkste stap van SEO, het converteren van bezoekers.

Betere conversie optimalisatie door een consult

De werking van SEO is natuurlijk een geweldige ontwikkeling – er wordt voor een constante toestroom aan bezoekers gezorgd – maar de consultancy is pas geslaagd als de bezoekers worden omgezet in klanten. Jouw online business draait natuurlijk op omzet, waar zoekmachine optimalisatie an sich niet genoeg voor is. Onze specialist zal voor een gedegen verkoopproces zorgen, waarbij de bezoeker soepel in zijn reis naar een aankoop of het contact opnemen wordt geleid.

Spreekt onze werkwijze jou aan en wil je weten wat wij voor jouw SEO kunnen betekenen, kies dan een van de mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

Samenwerken met een SEO consultant

Wil je onze SEO consultant inhuren, kun je direct contact met ons opnemen. Onze zoekmachine optimalisatie consultancy zal ervoor zorgen dat je optimaal rendement uit jouw online activiteiten haalt en dat je naamsbekendheid op het internet vergroot zal worden.

Wij zullen voor organische topposities zorgen op de voor jouw relevante zoekwoorden en er voor zorgen dat je een extra winstkanaal beschikbaar krijgt. Hierbij pakken wij on-page factoren als content en techniek aan, maar kijken we ook naar externe factoren als linkbuilding.

Heb je interesse in onze diensten? Neem dan nu contact op met onze SEO consultant.

Gratis SEO scan

Wij scannen jouw website GRATIS op conversie en laten jou weten hoe je ervoor staat.

Wij maken gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.