SEO bureau
Home | SEO bureau
Met een SEO bureau kijk je waar de kansen liggen in de online markt. Met behulp van diverse specialisten wordt er een plan van aanpak gemaakt voor de lange termijn. Niet alleen bezoekers aantrekken is het doel, maar ze converteren tot klanten. Alles in één gedegen online marketing aanpak. Haal de expertise van een bureau in huis zodat je de concurrentie een stap voor blijft.
Wat is een SEO bureau?
Een SEO bureau is een bureau dat jouw website verbetert. Met verbeteren bedoelen we in deze zin vooral het optimaliseren van de site voor vindbaarheid in Google en andere zoekmachines. Veel MKB’ers schakelen een gerenommeerd webdesign bureau in om een mooie website te laten bouwen, maar komen er daarna pas achter dat deze site helemaal niet vindbaar is. Vaak zit de site technisch goed in elkaar, maar rammelt het bijvoorbeeld aan de content die op de site staat of is er nog geen autoriteit opgebouwd door middel van linkbuilding. Zonder bezoekers op je site kan een site natuurlijk geen conversies opleveren. Daarom is het noodzakelijk om te werken aan de vindbaarheid van een website of webshop. Dat is dus wat een SEO specialist doet.
SEO bureau voor jouw bedrijf
Schakel een SEO bureau voor je bedrijf in als je op een duurzame manier de online markt wil veroveren. Wij hanteren duidelijke methoden en zijn transparant in onze aanpak. Daarnaast krijgt je bij Online SEO Specialist een vaste contactpersoon. Zo houden we de lijnen lekker kort. Door de tijd heen hebben we een zeer effectieve zoekmachine optimalisatie werkwijze kunnen ontwikkelen. Daarmee zijn topposities in de organische zoekresultaten slechts een kwestie van tijd. Verder kunnen we jou ook van SEO-advies voorzien als professioneel SEO bureau. Er is namelijk altijd ruimte voor verbetering en wij helpen je graag om die verbeterpunten samen op te sporen.
SEO bureau inschakelen
Het voordelige van een SEO bureau is dat het een lange termijn investering is, waar je nog lang rendement van kan behalen. Door ons in te schakelen voor jouw bedrijf zorgen we ervoor dat je niet per klik hoeft te betalen om leads te genereren, maar dat de bezoekers gewoon op jou klikken als eerste zoekresultaat. Wij optimaliseren jouw website namelijk zo dat je organische bezoekers krijgt. Die komen gewoon gratis. Dat is het grote voordeel van SEO ten opzichte van Google Ads!
Een duurzame oplossing voor jouw vindbaarheid via SEO
Een SEO bureau wordt vaak gezien als dé duurzame oplossing ten opzichte van adverteren op Google. Adverteren is over het algemeen een quick fix waarvan het effect weg is wanneer je stopt met de betalingen aan de firma Google. Bij SEO daarentegen, optimaliseert je jouw website. Hierdoor wordt jouw site kwalitatief beter en zorgt je ervoor dat dit ook wordt opgemerkt door zoekmachines. Hierdoor krijgt jouw site meer autoriteit waardoor een zoekmachine je sneller hoog in de zoekresultaten zet. Deze opgebouwde autoriteit gaat niet snel verloren, zeker niet als je jouw website regelmatig een update geeft en af en toe jouw content herziet of bijvoorbeeld een blog plaatst. Op die manier is een SEO bureau inschakelen een investeren waar je nog lange tijd de vruchten van zult plukken.
Wat doet een SEO bureau voor jou?
Wanneer je kiest voor de online SEO specialist, werken wij in drie stappen naar een toppositie in de zoekresultaten. Dit doen wij via de drie pijlers van SEO, te weten: techniek, content en autoriteit. Door deze aspecten allemaal te optimaliseren zorgen we ervoor dat alles op jouw site erop gebouwd is dat Google je opmerkt en dat jouw site een goede klantervaring biedt die leidt tot conversies.
Een site die technisch top is
De basis van een Google-geoptimaliseerde site is de techniek. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de beveiliging van de website. Het hebben van een SSL-certificaat (te herkennen aan https voor een webadres) is bijvoorbeeld belangrijk voor een goede ranking in een zoekmachine. Wanneer je dat niet hebt, krijgt de bezoeker namelijk meteen een waarschuwing van de browser omdat de verbinding niet veilig is.
Ook begint Google, met 95% marktaandeel veruit de belangrijkste zoekmachine, steeds meer waarde te hechten aan de laadtijd van een website. Gemiddeld klikt een consument, wanneer er niets lijkt te laden, al na 3 seconden weg. Daarom is het van belang om de laadtijd van jouw website zo veel mogelijk te verkorten door bijvoorbeeld eventuele omleidingen weg te halen en door de hoeveelheid data die geladen moet worden zoveel mogelijk te beperken, door afbeeldingen zoveel mogelijk te comprimeren. Ook kan het helpen om uit te kijken naar een andere hostingserver voor je website.
Content waarmee jij gaat scoren in Google
Niet alleen hoe jouw site functioneert en eruit ziet is belangrijk. Ook de inhoud is natuurlijk cruciaal. Google wordt van oudsher gezien als een manier om informatie op te zoeken. Daar is het algoritme dan ook op aangepast. Een goede manier om dus hoog in Google te komen is om met goede en relevante informatie te komen. Ook scoren pagina’s waar veel content op staat over het algemeen beter. Ga daarom eens kijken bij de concurrent en kijk eens waar zij het allemaal over hebben en hoeveel woorden er in totaal op een pagina staan. Grote kans dat jouw pagina het beter gaat doen wanneer je ook zoveel tekst, maar ook afbeeldingen op jouw pagina plaatst.
Daarbij is het belangrijk om aan Google duidelijk te maken waar het over gaat. Dit doet je door zoekwoorden in de tekst te verwerken en ze terug te laten komen op strategische plekken zoals de titel, de omschrijving bij Google en natuurlijk in de tussenkoppen.
Word een autoriteit in Google
Wanneer bent je een autoriteit? Voor veel mensen is dat pas zo wanneer anderen dat zeggen. Zo denkt Google er ook over. Zorg er daarom voor dat er een link naar jouw site op andere websites terecht komt. Google merkt dit op en jouw site zal meer autoriteit krijgen. Deze tak van sport wordt ook wel linkbuilding genoemd. Dit is het binnenhalen van links vanaf andere sites. Dit is vaak waar het verschil gemaakt kan worden ten opzichte van de concurrentie. Een goed SEO bureau heeft vaak linkbuilding specialisten aan het werk die een groot netwerk kennen aan sites over uiteenlopende onderwerpen die wel een link naar jouw website willen plaatsen.
SEO bureau voor elk niveau van vindbaarheid
Met SEO ben je niet gebonden aan een vaste plaats. Dankzij de bewezen strategieën van ons SEO bureau kunnen wij je door heel het land zichtbaar maken. Wij werken zowel op landelijk, regionaal als op lokaal niveau. Van tevoren bekijken we samen de concurrentie, maar vooral naar de kansen die in de markt liggen. Waar liggen kansen in de markt en op welke zoekwoorden kunnen we je met welke inspanningen naar de top brengen?
Waarom kiezen voor lokale SEO?
Op veel zoekwoorden wordt landelijk gezocht, sommige zoekwoorden ook niet. Wanneer je bijvoorbeeld een kapper nodig heeft en je bent in Leiden, dan is de kans groot dat je zoekt op “kapper Leiden”, want een kapper in Enschede is te ver weg. Optimaliseren op dit soort lokale zoekwoorden is vaak makkelijker omdat de concurrentie slechts bestaat uit de aanbieders in dat gebied. Zo kunt je dus sneller resultaten boeken binnen jouw werkgebied.
Ook werkt dit voor landelijke bedrijven. Vaak zoekt Google automatisch op zoekwoord+plaatsnaam wanneer je je locatie aan hebt staan. Hierdoor heb je altijd de aanbieders bovenaan staan waar je dicht bij in de buurt bent. Door pagina’s voor iedere plaats aan te maken verhoog je het aantal zoektermen waarop je gevonden kunt worden aanzienlijk.
Na hoe lang kan ik resultaten verwachten bij een SEO bureau?
SEO is een lange termijn investering. Wanneer je bovenaan wilt belanden in de resultaten of bijvoorbeeld een top 5 positie op een belangrijk zoekwoord dan moet je vaak de concurrentie voorbij streven met zowel techniek, content als linkbuilding. Dit is een proces dat bij sommige sites langer duurt dan bij een andere site. Zeker het opbouwen van een linkprofiel kost tijd. Google ook wel snapt dat honderd partijen die allemaal ineens naar jou verwijzen nooit op een natuurlijke manier kan hebben plaatsgevonden. Desondanks kun je ervan uitgaan dat je na ongeveer drie maanden wel een stijging in het organisch zoekverkeer zal gaan zien. Na zes maanden is vaak het meeste wel gedaan en zult je jouw eigen site op allemaal relevante zoekwoorden terugvinden. Daarna is het een kwestie van monitoren en onderhouden om je positie in Google te handhaven.
Hoe behoud ik mijn positie in Google?
Wanneer een SEO bureau jouw site hoog in Google heeft gekregen, loopt je in één keer ver voor op de concurrentie. Dit zul je waarschijnlijk ook wel merken in de hoeveelheid verkeer op jouw site. Je concurrenten zullen echter ook niet stilzitten en er kan er maar één de beste zijn. Daarom is het zaak om die positie te behouden. Google hecht waarde aan actuele informatie. Dat betekent niet dat je steeds geheel nieuwe teksten hoeft te schrijven. Maar het kan wel helpen om zo af en toe een afbeelding bij te werken of een extra alinea te schrijven voor een webtekst. Verder houden veel bedrijven een blog bij. Het kan lonen om bijvoorbeeld maandelijks een blogpost te uploaden zodat je altijd nieuwe informatie op je site hebt staan.
Van een hoge positie naar een hoge omzet
Waarschijnlijk heb je als ondernemer wel eens van een sales funnel of verkoop fuik gehoord. Wij als SEO bureau in ieder geval wel. Dit is een model waarin het proces voor de klant wordt uitgetekend van een websitebezoek tot de aankoop. Wij als Online SEO Specialist kunnen de bovenkant van die trechter groot maken door voor veel verkeer op de site te zorgen, maar wist je dat wij ook bij de rest van deze trechter kunnen helpen? Wij hebben ook een team van conversiespecialisten die kunnen helpen bij het omzetten van bezoekers naar klanten. Zo levert investeren in SEO dus niet alleen meer bezoekers op, maar ook meer omzet!
Wat kost een SEO specialist?
Omdat de hoeveelheid werk zo verschilt per bedrijf en per zoekwoord, is dit moeilijk in te schatten. Per bedrijf kan in principe ook geen enkel SEO bureau beweren dat je een bepaalde positie kunt halen voor een bepaalde prijs. Wel kun je bijvoorbeeld een offerte aanvragen wanneer je een bepaalde positie wilt halen op een bepaald zoekwoord of wanneer je benieuwd bent naar wat wij voor je kunnen betekenen met jouw SEO budget. Onze specialisten hebben de ervaring en de tools om een goede inschatting te maken van wat er nodig is om de top te halen en hoeveel werk en dus kosten daar in gaat zitten.
Hoe werken wij als SEO bureau?
Voor ieder bedrijf is SEO anders. Daarom willen wij jou altijd eerst spreken voordat we zaken gaan doen. Zo kunnen we een duurzame samenwerking aan gaan. Bij deze intake kijken we onder andere naar jouw huidige posities, op welke zoekwoorden je zou willen scoren, wat er verbeterd zou moeten worden daarvoor. Zo kunnen wij uiteindelijk tot een betrouwbare prijsopgave komen. Hier zijn wij transparant in vanaf dag één. Je maakt kennis met de SEO specialist die ook daadwerkelijk de leiding neemt over jouw casus. Zo heb je altijd een vast aanspreekpunt wanneer je met vragen zit of gewoon iets wil bespreken. Ook houdt deze specialist je maandelijks op de hoogte middels een rapportage van wat er allemaal is gedaan en wat dit heeft opgeleverd. Zo weet je precies wat er allemaal met jouw investering gebeurt.
SEO bureau waarmee je resultaten boekt
Goed contact en een vast aanspreekpunt is natuurlijk prettig en daar gaan wij ook zeker voor. Maar wij begrijpen zelf natuurlijk ook wel dat je niet bij ons aanklopt voor de goede koffie. Er moeten resultaten behaald worden en dat is dan ook waar het ons écht om gaat.
Wij hebben al meer dan honderd bedrijven naar topposities in Google gebracht waarbij soms een verveelvoudiging van de hoeveelheid verkeer werd behaald via top vijf, top drie en ook top één posities in Google.
Advies van een specialist? Vraag het ons SEO bureau
Jij wil graag doorgroeien op het internet? Wij ook! Bekijk daarom samen met ons SEO bureau wat er mogelijk is voor jouw bedrijf. Een specialist zal een SEO scan maken van jouw website en aan de hand hiervan concrete doelstellingen maken. Deze zijn meetbaar en tijdgebonden. Neem direct contact op met ons SEO bureau!