SEO advies
Home | SEO advies
Voor wanneer je zeker wil scoren!
Komt je site maar niet hoger in de zoekresultaten van Google? Dan kun je waarschijnlijk wel wat SEO advies gebruiken. SEO is een bezigheid die veel verschillende activiteiten omvat en daarom moeten er ook veel verschillende factoren worden meegenomen bij SEO. Grote kans dus dat je bedrijf het één en ander over het hoofd ziet. Een SEO adviesbureau kan jou hier verder mee helpen. Zoekmachine marketing advies bij ons bureau gaat verder dan SEO alleen. Wij kijken uiteraard naar zaken als autoriteit, maar voorzien je ook van advies op het gebied van conversie, usability en algehele uitstraling. Samen met onze marketing specialisten helpen we jou naar de top!
Laat geen kansen liggen, laat je adviseren
Meer dan driekwart van de consumenten oriënteert zich via het internet op een aankoop. 96% daarvan gebruikt Google als zoekmachine. Goed SEO advies is daarom vaak goud waard voor ondernemers. Een hoge positie in Google is dan ook letterlijk geld waard, denk maar aan Google Ads. SEO is gelukkig een stuk duurzamer dan Ads en daarom wordt SEO dan ook vaker gebruikt als marketinginvestering. Zo heb je nog lang profijt van je toppositie. Wist je trouwens dat mensen vooral op de eerste 3 organische resultaten klikken? Een standaard resultatenpagina is opgebouwd uit een aantal advertenties, ook wel betaalde zoekresultaten. Daarna komen de beste resultaten volgens Google, de organische resultaten. Hierbij klikt ongeveer 30% op een advertentie, 50% op de top 3 organische resultaten en de rest klikt of lager of klikt helemaal nergens op. Je begrijpt dus wel dat een top 3, of in sommige markten top 5, positie cruciaal is om echt rendement te maken op een SEO investering. Stijgen in de zoekresultaten is altijd leuk, maar zeg nou zelf. Wanneer heb je nou zelf voor het laatst op pagina 2 van de zoekresultaten gekeken? Precies, daarom focussen wij ons voornamelijk op het bereiken van absolute topposities in plaats van het bereiken van een hogere ranking in Google.
SEO adviesbureau voor elke bedrijfstak
SEO werkt voor iedere site hetzelfde. Hoe meer autoriteit een site heeft, des te hoger hij in de zoekresultaten komt. Een SEO advies is echter niet voor iedere branche hetzelfde. Sommige markten zijn anders vanwege de verschillen in zoekgedrag bij consumenten of vanwege de ernst van sommige zaken. In dit laatste geval kun je bijvoorbeeld de verschillen opmerken tussen de medische of financiële sector ten opzichte van de verkoop van kinderspeelgoed of het aanbieden van bedrijfsuitjes. In de medische en financiële sector is het risico dat een consument neemt vele malen hoger dan bij de aanschaf van speelgoed of bij het reserveren van een bedrijfsuitje. Google houdt daar ook rekening mee waardoor het verstandig is om vooraf advies over SEO in te winnen bij een specialist. Voor een eenmalig advies over websites kun je de vrijblijvende SEO check laten doen.
Maak gebruik van onze ervaring in het veld
We hebben al een hoop ervaring opgedaan in verschillende branches en kunnen je op verschillende vlakken adviseren. Zo hebben we ervaring met vervoer en transport, klusbedrijven, medische ondernemingen zoals tandartsen, psychologen en laboratoria, diverse webshops voor de verkoop van kleding, kinderspullen, voedingssupplementen en meer. Kortom, we kunnen je vanuit onze expertise en ervaring een gedegen SEO advies geven, in welke branche je bedrijf dan ook actief is.
Wanneer je de samenwerking met ons aangaat kunnen we je ook te allen tijde voorzien van SEO advies op het gebied van koerswijzigingen of wanneer je van plan bent om je onderneming uit te breiden. Zo kunnen wij jou als Online SEO Specialist bijstaan in elke situatie waarin het bedrijf terecht komt.
Uit welke onderdelen bestaat ons SEO adviesrapport?
Voordat wij aan de slag gaan, brengen we altijd eerst jouw case in kaart. Hoe gaat je bedrijf te werk, hoe staat je site ervoor en wat hoop jij met SEO te bereiken? Met deze informatie kunnen wij aan de slag en kunnen we een goede SEO analyse maken van wat er nodig is om je SEO doelen te behalen. Voor het behalen van deze doelen kijken we vaak naar 3 verschillende aspecten:
On-page SEO advies
Ten eerste kijken we naar wat er op je site staat. Welke pagina’s heb je aangemaakt? Voor welke zoekwoorden zijn die geschreven? Wat staat er verder nog op de site aan bijvoorbeeld afbeeldingen en video’s? Op basis hiervan komen we met concrete adviezen over wat er beter kan en mocht het nodig zijn, dan komen we met een geheel nieuwe sitestructuur. Daarnaast kijken we uiteraard naar zaken als meta title, alt-teksten en subkoppen, etc..
Off-page analyse
Met verschillende tools analyseren we de links die bij je binnenkomen. Wat voor links zijn dit? Zijn die nuttig? En welke autoriteit krijg je daarmee van Google? We kijken naar je opgebouwde linkprofiel, maar we analyseren ook de concurrentie. Zo weten we hoeveel inspanningen er op het gebied van linkbuilding gedaan moet worden om hoog in Google te komen.
SEO advies techniek
Ten slotte wordt je site ook nog geanalyseerd op technische deugdelijkheid. Hoe goed functioneert je site op een telefoon? Wist je dat Google voor telefoon een andere ranking heeft dan voor desktop? En hoe snel laadt je website? Bij veel websites zien we dat hun SEO te lijden heeft onder grote bestanden en niet-gecomprimeerde foto’s waardoor de site te lang moet laden. Google gebruikers houden niet van trage sites en daarom houdt Google daar ook niet van. Wanneer veel mensen binnen een paar seconden alweer teruggaan naar het hoofdscherm is dat ook slecht nieuws voor je ranking in Google. Daarom kijken onze webdesigners ook altijd even naar de eerste indrukken op je site en eventuele SEO verbeteringen die op dat gebied doorgevoerd kunnen worden. Zo ga je bij ons dus altijd weer weg met een duidelijk rapport over hoe je hoger in Google kunt komen en hoe je jouw site kunt laten converteren.
Zoekmachine marketing advies voor groot en klein
Net als verschillen in branche zitten er ook verschillen in de grootte van een bedrijf of de schaal waarop je opereert. Wanneer wij een goed beeld hebben van hoe je onderneming opereert, kunnen wij een goed SEO advies uitbrengen dat écht aansluit bij jouw situatie en je wensen. Ben je een landelijke speler die moet concurreren met sterke concurrenten? Wij vinden de niche zoekwoorden waarmee je klanten je kunnen vinden. Zo kun je dus ook met een bescheiden budget topposities behalen op landelijke zoekwoorden.
SEO advies voor lokale vindbaarheid
Wil je alleen dicht bij huis werken of verkopen? Wij geven je advies over hoe jij de grootste in Google kunt worden in je directe omgeving. Wanneer wij een goed idee hebben van wat je wensen zijn en welke inspanningen je kunt leveren voor een goede positie, kunnen wij een passend SEO advies op maat geven zodat je duidelijk hebt wat de mogelijkheden zijn en wat daarvoor moet gebeuren.
Direct SEO advies van Online SEO Specialist
Als Online SEO specialist hebben wij al veel ondernemers naar de top geholpen in Google. Voor goed SEO advies kun je dan ook altijd bij ons aankloppen. We hebben alle benodigde tools om tot een gedegen analyse te komen waarop we onze adviesrapporten baseren. Zo brengen we voor jou in kaart wat er moet gebeuren om te groeien in Google. Vervolgens kunnen we in principe ook zelf voor je aan de slag gaan met je online vindbaarheid wanneer dat beter uitkomt. Normaal gesproken is bij het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie ook onze eerste stap om je site in kaart te brengen en te analyseren waar de kansen liggen. Bij een SEO advies kunt je dus altijd kosteloos een scherpe offerte voor SEO uitbesteden krijgen.
Ben je benieuwd geworden naar wat wij voor jou en jouw onderneming kunnen betekenen op het gebied van SEO advies? Neem dan snel contact op of doe gratis en vrijblijvend onze SEO scan!